Samsung NC10-KA06NL Black

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung NC10-KA06NL Black op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

michielturmel 23-08-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA06NL Black

ik heb nu al een tijdje een witte samsung nc10, had liever een zwarte gehad, maar daar zie je het stof weer veel beter op.Deze netbook is echt heel mooi afgewerkt, er zit een matelic rand omheen die volgens mij van plastic is, had van mij wel van licht gewicht metaal mogen zijn. wat echt goed is aan deze netbook is dat je er super goed op kunt typen, dus voor journalisten is het een toppertje. de reden dat je er goed op kunt typen is dat de toesten niet te klijn zijn, en dat de indeling van de toetsen logisch is. vooral de linker en rechter shift toets zitten op de goede plaats waar je het gewend bent. dat is bij veel netbooks niet het geval. ik heb deze netbook uitgebrijd met 2 gig geheugen. (er kan maar 1 geheugenbankje in dus moet je het oude geheugen weg doen en er een nieuwe 2 gig bankje in bouwen. en ik heb er nu windows 7 op draaien. dat loopt echt 10 keer soepeler dan vista op zo'n netbook en 3 keer soepeler dan windows xp. windows 7 is oficieel nog niet uit. maar je kunt wel een relise candidate downloaden. windows 7 rc1 of 2 (weet niet of 2 al bestaat). voor gamen kun je dit laptopje ook wel gebruiken, maar verwacht niet dat je er b.v. crysis op kunt spelen. dan moet je voor een laptop gaan met een nvidia ion grafische kaart. die komen op dit moment op de markt. voor rond de 400 euro. zie alternate.nl maar voor de rest loopt alles er soepel op. office 2007 draait als een zonnetje. en je kunt er zelfs mee fotoshopen. tot photoshop cs3 gaat het, fotoshop cs4 kun je er beter niet op proberen. ik schrijf deze review nu op het balkon en als je het beeldscherm op volle sterkte zet is het wel te lezen, je moet alleen niet recht in de zon zitten, want als de zon recht in het beeldscherm schijnt zie je haast niks meer. maar dat is met elke laptop zo. voor de rest een prima netbookje dus. (spelfouten dislectie gereateerd.)

pablow26 14-05-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA06NL Black

Heb deze netbook nu 'n week of 2 in m'n bezit, en ik moet zeggen: fantastisch ding! Qua snelheid valt hij me absoluut mee, alle normale toepassingen draaien prima. Ik kan er zelfs Spore op draaien! Heb met de externe dvd-drive van 'n kennis windows 7 er op gezet, en draait super! Ik kan dat iedereen aanraden, heb 'm als dual boot geinstalleerd dus kan nu kiezen of ik xp of 7 wil draaien wanneer ik 'm opstart. Alles doet het, ook de gelikte aero functies, en draait net zo snel als xp. Vooral de lange accu duur, zorgt ervoor dat deze netbook z'n concurrenten makkelijk wegvaagt. Scherm is prima en mooi helder, al zijn 600 verticale pixels natuurlijk wat weinig als je bv. een boel tekst op je scherm hebt. Tip: met f11 ga je naar fullscreen, dan heb je 'n stuk meer op je scherm. Aanrader!

ANF 26-04-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA06NL Black

Heb dit netbookje aangeschaft bij wijze van experiment om het als sketchpad te gebruiken voor muziek.
Doel was Cubase 5 + Hypersonic 2 draaien.
Heb er als eerste meteen een 2GB kingston DDR2 800mhz SODIMM in gezet.
Na wat tweaken van XP, opschonen van meegeleverde software en tweaken van de BIOS (via o.a. het verborgen INTEL menu) draait het als een zonnetje! Zelfs zonder ASIO driver. Gewoon via de DirectX Asio driver!
Natuurlijk met wat limitieten qua het aantal en type VST(i)'s. Maar ruim voldoende om te gebruiken als sketchpad.

Ik ben aangenaam verrast over de prestaties van de N270 CPU. Als je niet teveel services en achtergrond taken op je OS draait is dit netbookje meer dan voldoende voor de gemiddelde mobiele gebruiker.

Verder is het gewoon een degelijk dingetjes en solide gebouwd.

Geluid van de speakertjes stelt natuurlijk niks voor, maar dat kan ik geen minpunt noemen want ik had niet anders verwacht. Een 10.2 beeldscherm kun je tenslotte ook niet vergelijken met 23.

Minpuntjes vind ik de pianolak look (heb de zwarte versie). Daar krijg je gewoon vingertjes op. Jammer dat ze in europa niet de matte versie leveren.
En dat mijn zwarte versie een blauwe F7 en F8 toets heeft, terwijl de rest zwart is. Vreemd, maar het schijnt vaker voor te komen bij de zwarte versie!!
Derde minpunt vind ik de informatie vanuit Samsung wat betreft updates van drivers en firmware! Die is er namelijk niet. Nergens zie je welke verbeterpunten er in nieuwe releases van drivers of firmware zitten.

Al met al, waar voor je geld.

(note: degelijkheid heb ik als NVT aangezien ik heb pas enkele dagen in bezit heb)

bastiaan1954 12-03-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA06NL Black

Nu een week met de NC10. Werkt allemaal soepel. Ook de backup maken gaat vanzelf. Super. Toetsenbord is perfect. Scherm groot genoeg. Alleen het touchpad is wat klein, maar dat kan niet anders, werkt goed ook de scrollfunctie. Toch werk ik liever met een muis, maar dat is persoonlijk. Installeren van bv Office gaat prima van een stickje. Het apparaat voelt degelijk aan. Mijn volgende gewone laptop wordt wellicht ook een Samsung. Ook de performance lijkt me niks mee. Ik denk al met al een aanrader, ondanks de hogere prijs. Maar let wel: hier zit een 6-cels accu bij en die doet het echt heel lang 6 - 8 uur zeker.

Blackunknown 09-03-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA06NL Black

Heb eerst nog heel lang lopen zoeken naar een geschikte netbook. Hieruit is als beste oplossing de Samsung NC10 gekomen.

Beeldkwaliteit is prima al is 600 pixels in de hoogte natuurlijk nogal klein. Daarom is het handig om niet zo veel open te hebben staan.

De kwaliteit van het geluid valt een beetje tegen, maar is voldoende voor de kleine speakers die erin zitten. Voor echte kwaliteit heb je vaak toch wel een koptelefoon nodig.

De snelheid van de Samsung is in mijn ogen bijzonder snel. Was zelf namelijk wel wat snellere specificaties gewend en vroeg me dan ook af of ik me er niet aan zou ergeren. Het is bij mij nog niet voorgekomen dat ik het verschil heb gemerkt tussen bijvoorbeeld een 2.0 Ghz en de NC10(even ram buiten beschouwing gelaten).

De vormgeving is prima, er is alleen een minpunt en dat is de locatie van de audio aansluitingen vandaar ook dat dit een 8 is en geen 9. Die zit namelijk af en toe wel eens in de weg als ik aan het muizen ben.

Sam1960 15-02-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA06NL Black

Sinds deze week heb ik de zwarte Samsung NC10-KA06. Deze netbook is ook te verkrijgen in de witte KA04 en de blauwe KA05.
Als je het apparaat voor de eerste keer start kan je tijdens de installatie zelf de grootte van de C & D schijf bepalen. Omdat ik op de C schijf alleen de stuurprogramma's zet heb ik de verdeling zelf aangepast. De C schijf heeft nu de capaciteit van 30 gigabyte, en op de D schijf bleef er nog 112 GB over. Tijdens de opstartfase stond het standaard op +/- 80 / 80 GB maar via een schuifknop kon het zelf heel gemakkelijk ingesteld worden. Dit was overigens heel goed uitgelegd in de opstartfase.
Via een draadloos netwerk met een grotere notebook hebben we zonder problemen Office 2000 kunnen installeren. Via de USB stick lukte dit niet, en kreeg ik een foutmelding tijdens de installatie. Omdat ik de netbook ook gebruik voor mijn internet site, wilde ik de volledige versie van Office op de Samsung netbook. Omdat op (de gratis te downloaden) Open Office geen frontpage staat, heb ik dus het hele programma geinstalleerd. Bijna alle andere programma's zijn wel heel gemakkelijk te installeren met een USB stick. O.a. Adobe Photoshop en MusicMatch zijn geinstalleerd met een USB stick.
Vooral tijdens vakanties is zo’n netbook reuze handig in gebruik. Het past gewoon in een kleine handtas.
Vorig jaar tijdens onze vakantie in Florida hadden we een grote laptop mee, maar met zo’n klein handig apparaatje kan je overal je mails checken of even de digitale versie van de Hollandse kranten bekijken. Bij de meeste McDonalds kan je in Amerika trouwens ook gratis draadloos internetten.
Het geluid van de meeste note en netbooks valt tegen, maar met een goed oortelefoontje klinkt het als een klok. Dan doet de Samsung netbook niet onder voor een goede mp3 speler.
De opstart snelheid is razendsnel.
Vanaf het moment dat je de netbook aan zet en op het internet kan surfen, duurt het opstarten maar 45 seconden. Extra geheugen heb ik er niet ingezet, want dat is naar mijn mening alleen nodig als je er bijvoorbeeld een videobewerkings programma op zal zetten.
De SD card lezer is ook gemakkelijk om direct je foto's te kunnen bekijken.
Je hebt ook nog de mogelijkheid om een extern beeldscherm aan te sluiten. Er zit echter geen kabel bij geleverd, maar ik zal het zelf ook niet snel gebruiken.
Ik heb lang getwijfeld tussen de Asus 1000H, Medion Akoya mini E1210 en de Samsung NC10. De Samsung gaf bij mij de doorslag door een veel grotere accu capaciteit ten opzichte van de Medion. Tussen de Samsung en de Asus 1000H zijn de verschillen niet groot.
Voor mij gaf de vormgeving van de Samsung de doorslag ten opzichte van de Asus, maar smaken verschillen.

xxtash 18-01-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA06NL Black

De keuze op deze Samsung is gevallen vanwege de 6 cell batterij en het iets grotere scherm in vergelijking met de Acer serie. Uiteindelijk zeer blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Batterij doet er zéker 6 uur over (langst gemeten; 9,5 uur). Scherm is helder en duidelijk zonder weerspiegeling heel prettig. Zeer snel, en zo stil dat ik m niet eens hoor. Overzetten van programma's via externe harde schijf, snel en simpel. Gelukkig heeft Samsung er ook niet allemaal onzin programma's op gezet (zoals Acer vaak doet).
Enige probleem in t begin was dat ik steeds van internet werd afgebroken. Probleem opgelost door een oudere driver te installeren Atheros 5.04.
Aanrader voor de levensduur van de batterij is; bij het werken op stroom, batterij verwijderen zodat deze niet lui wordt.
Geluid via oortjes prima!
Zeer tevreden!

TonnievdP 08-12-2008
Geschreven voor: Samsung NC10-KA06NL Black

Ik ben er zeer tevreden met deze mini-laptop. Ik gebruikte tot nu toe altijd een computer, maar nu ik deze netbook eenmaal heb, werkt het veel makkelijker, omdat je al je bestanden etc. gewoon overal mee naar toe kan nemen zonder ingewikkeld te doen met usb-sticks.

Ik wilde eerst de Acer Aspire one kopen, maar ivm het batterij leven ( 3-cell batterij) besloot ik te wachten (had iets gehoord over een mogelijke 6 cell standaard).
Even later kwam deze laptop uit, met een standaard 6-cell batterij (naar mijn ervaring werkt deze voor ongeveer ruim 6 uur). Het leek een perfecte optie en het blijkt nu een goeie keuze te zijn geweest.

De laptop is vrij klein, wat het typen in het begin een beetje wennen maakt. Ik ben nu helemaal gewend aan het toetsenbord, en het typen gaat eigenlijk vrij makkelijk, doordat alles op de goeie plaats zit en nog ongeveer even groot is als een normaal toetsenbord (93%).

Soms zijn sites niet helemaal goed zichtbaar, vanwege het kleine scherm. Gelukkig is dit heel makkelijk op te lossen door alles een beetje te verkleinen (ctrl + -). Dit voorkomt aardig wat scrollen, wat overigens nog vrij makkelijk gaat dankzij de 'scrollbar' aan de zijkant van de touchpad.

De afmeting van deze Samsung mini-laptop maakt het gemakkelijk om hem mee te nemen. Ik gebruik hem vaak op school en omdat hij kleiner is dan mijn gemiddelde schoolboek (en vaak zelfs nog lichter) past hij gemakkelijk in mijn tas. Een aparte laptop tas is dus overbodig. Wel is het aan te raden een beschermhoes erbij te kopen, want het bijgeleverde 'hoesje' is niet echt beschermend (behalve dan tegen krassen).

Het geluid van mijn netbook valt me een beetje tegen en ik heb al van meer mensen gehoord dat het geluid wat 'blikkerig' klinkt (dit wist ik gelukkig al voor ik hem kocht dus de teleurstelling is niet zo heel groot). Gelukkig is het geluid wel goed met een paar oordopjes, die overigens niet bijgeleverd zijn (gewoon 3.5 jack dus is geen probleem).

Ik heb soms wel het idee dat het evenwicht van de laptop niet helemaal klopt. Dit wil zeggen dat als je hem op je schoot hebt, hij de neiging heeft een beetje om te kantelen. Om de een of andere rede lijkt het scherm dus iets zwaarder. Ik heb er gelukkig nog niet echt problemen mee gehad, maar als je hem even laat staan voel je hem wel een beetje kantelen.

Ik dacht eerst dat ik
naast de netbook nog een 'normale' computer nodig zou hebben, maar nu ik hem eenmaal heb blijkt dit niet echt nodig, omdat er 160 gig geheugen op zit, alle programma's erop zitten (of te downloaden zijn) en alles gewoon goed werkt.

Over het algemeen ben ik dus zeer tevreden met mijn aanschaf en kan ik deze Samsung netbook aan iedereen aanraden.

jga999 04-12-2008
Geschreven voor: Samsung NC10-KA06NL Black

ik ben zeer tevreden met de zwarte uitvoering van de nc10. Snelheid is goed, batterij levensduur fantastisch en hij is geruisloos en wordt niet te warm.

het toetsenbord werkt zeer prettig met een duidelijke aanslag.

ik zou willen dat de resolutie nog iets hoger zou zijn bijv 1200x800 met een 11' scherm omdat soms de 600 verticale resolutie wat weining is, maar als je je browser op full screen zet is er goed mee te internetten.

wat mij betreft is dit het beste wa op dit moment aan netbook te koop is.

egz 21-11-2008
Geschreven voor: Samsung NC10-KA06NL Black

Ik heb de zwarte nc10 nu enkele dagen in huis en moet zeggen dat deze boven verwachting presteert.
Hier de eerste bevindingen:
- boven verwachting snel
- nagenoeg geluidloos
- 10 scherm is zeer goed maar is wel even wennen. Alles kleiner dan 10 is m.i. niet prettig werken.
- het speakergeluid is niet echt geweldig maar voldoet. Via hoofdtelefoon is het gewoon goed.
- warmeteafgifte is ook minimaal
- extra software is tot een minimum beperkt (alleen mcafee)dit is m.i. zeker positief (geen rommel)
- veel instelmogelijkheden
- toetsenbord is geweldig
- de batterijduur is absoluut zeer hoog (volle belasting haalt ie makkelijk een uur of 6)
Kortom een mooi apparaat!